رژیم غذایی کتوژنیک

ketogenic diet






متابولیسم

نوشته شده توسط : کتو سلامت


در دسته مطالب : دسته‌بندی نشده


در تاریخ : 15 اردیبهشت 1399


6 اشتباه که متابولیسم شما را کند می کند




بالا نگه داشتن سوخت و ساز بدن برای کاهش وزن و دفع آن بسیار مهم است.
با این وجود ، چندین اشتباه در شیوه زندگی معمول ممکن است متابولیسم شما را کند کند.
به طور مرتب ، این عادت های اشتباه می توانند باعث کندی کاهش وزن شوند – و حتی شما را در آینده برای افزایش وزن مستعدتر کند.

در این پست چند اشتباه را که می توانند متابولیسم شما را کند کنند. نام میبرم

🎈1. خوردن کالری بسیار کم

خوردن کالری #بیشازحد_کم ، می تواند باعث کاهش عمده سوخت و ساز شود.
اگرچه برای کاهش وزن کمبود کالری لازم است ، اما برای کاهش وزن کالری مصرفی بسیار کم موثر است.
هنگامی که میزان کالری خود را به میزان چشمگیری کاهش می دهید ، بدن شما احساس می کند که غذا کمیاب است و میزان سوزاندن کالری را پایین می آورد.

🎈2-کمبود پروتيئن

خوردن پروتئین کافی،برای دستیابی و حفظ وزن سالم بسیار مهم است.
علاوه بر کمک به احساس سیر بودن ، مصرف زیاد پروتئین می تواند میزان سوزاندن کالری بدن را به میزان قابل توجهی افزایش دهد
افزایش متابولیسم که بعد از هضم رخ می دهد ، اثر ترمیک غذا (TEF) نامیده می شود.
اثر حرارتی پروتئین بسیار بیشتر از کربوهیدرات یا چربی است. در واقع ، مطالعات نشان می دهد که خوردن پروتئین به طور موقت باعث افزایش متابولیسم در حدود 20 تا 30٪ در مقایسه با 5-10٪ برای کربوهیدراتها و 3٪ یا کمتر برای چربی می شود

اگرچه سرعت متابولیسم به طور اجتناب ناپذیری در طول کاهش وزن کند می شود و همچنان در طول حفظ وزن کندتر است اما شواهد نشان می دهد که مصرف متوسط پروتئین می تواند این اثر را به حداقل برساند.

🎈3-بی تحرکی

عدم فعالیت ، انرژی را که در طول روز می سوزانید کاهش می دهد. سعی کنید نشستن را به حداقل برسانید و سطح فعالیت عمومی خود را افزایش دهید.

🎈4-عدم خواب کافی با کیفیت بالا

خواب برای سلامتی بسیار مهم است.
خوابیدن کمتر از زمان لازم ممکن است خطر ابتلا به تعدادی از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی ، دیابت و افسردگی را افزایش دهد

کمبود خواب با خوابیدن در طول روز به جای شب ، بدتر می شود. این الگوی خواب باعث اختلال در ریتم شبانه روزی بدن یا ساعت داخلی شما می شود.

خواب کافی و باکیفیت و خواب در شب به جای روز می تواند به حفظ میزان متابولیک شما کمک کند.

🎈5- مصرف شیرینی

مصرف زیاد آن به بیماریهای مختلفی از جمله مقاومت به انسولین ، دیابت و چاقی مرتبط است
بسیاری از اثرات منفی محصولات شیرین قند را می توان به #فروکتوز نسبت داد. شکر جدول حاوی 50٪ فروکتوز است ، در حالی که #شربت_ذرت با فروکتوز بالا 55٪ فروکتوز را در خود جای می دهد.
مصرف مکرر محصولات شیرین و قند ممکن است متابولیسم شما را کند کند
و باعث افزایش ذخیره چربی در شکم و کبد شما شود

✅کتوژنیک و انواع رژیم های لوکرب ، روش موثری برای بازسازی متابولیسم تخریب شده بواسطه شکر (فروکتوز) است

🎈6-عدم تمرین قدرتی

کار کردن با وزنه ها یک استراتژی عالی برای جلوگیری از کند شدن سوخت و ساز بدن است

تمرین قدرتی باعث افزایش توده عضلانی می شود و به شما در حفظ سرعت متابولیک در هنگام کاهش وزن و پیری کمک می کند









مطالب مرتبط