رژیم غذایی کتوژنیک

ketogenic diet






نوشته شده توسط : کتو سلامت


در دسته مطالب : دسته‌بندی نشده


در تاریخ : 15 اسفند 1398


چرا كاهش وزنم كند شده؟




✅به اندازه كافي فعاليت بدني نداريد

✅سطوح استرس بالا است

✅خواب كافي نداريد

✅بطور مداوم مشغول خوردن وعده و ميان وعده هستيد(فست نداريد)

✅انتظارتان از كاهش وزن غيرواقعي است؛

🔹کاهش وزن سالم از 1-3 پوند یا حدود 0/5 تا 1 کیلوگرم در هفته می تواند به شما در ماندن در مسیر کمک کند و نمودار کاهش وزن را در طول زمان حفظ کنید

✅یک مسئله پزشکی تشخیص داده نشده دارید؛

🔹کم کاری تیروئید ، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) ، سندرم کوشینگ ، افسردگی و هایپرینسولینمی (میزان انسولین زیاد) از جمله موضوعات پزشکی است که می تواند باعث افزایش وزن شود و کاهش وزن را دشوار کند

🔹اگر یکی از شرایط ذکر شده در بالا را دارید ، ناامید نشوید.

🔹از طریق مشورت با پزشك و مدیریت صحیح ، از جمله دارو در صورت لزوم و تغییر در شیوه زندگی و رژیم ، می توانید کاهش وزن سالم را بدست آورید و حفظ کنید.

✅بيش از اندازه و نياز كالري مصرف مي كنيد؛

🔹از آنجا که بسیاری از غذاهای سازگار با کتو ، از جمله آووكادو ، روغن ها از جمله زیتون ، لبنیات پرچرب و آجیل ، کالری بالایی دارند ، مهم است که در مصرف آن زياده روي نکنید.

🔹هنگام پیروی از هر رژیم غذایی ، ایجاد کمبود کالری برای تقویت کاهش وزن مهم است. محدود کردن میان وعده ها بین وعده های غذایی و فعال تر شدن می تواند به شما در کاهش وزن اضافی کمک کند.

✅غذاي واقعي كم استفاده ميكنيد؛

🔹خوردن بیش از حد غذاهای آماده مانند هات داگ و فست فود كالباس کاهش وزن را کندتر مي كند

🔹این مواد غذایی از نظر مواد مغذی ضعیف هستند ، به این معنی که کالری بالایی دارند اما به لحاظ ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها فقير هستند.
🔹برای بهینه سازی مصرف مواد مغذی خود هنگام کاهش وزن در رژیم کتو ، به غذاهای کامل و غیر فرآوری شده بچسبید.
🔹به عنوان مثال ، لبنیات پرچرب ، تخم مرغ ، ماهی ، گوشت مرتعی ، مرغ و روغن های سالم مانند آووکادو و روغن زیتون همه گزينه هاي خوبي هستند.
برای اضافه کردن مواد مغذی و فیبر ، حتماسبزيجات غير نشاسته اي مانند سبزی ، کلم بروکلی ، فلفل و قارچ را به بشقاب خوداضافه کنید.

🔹برای بهینه سازی کاهش وزن هنگام پیروی از رژیم کتوژنیک ، از مصرف زیاد غذاهای فرآوری شده خودداری کنید و در عوض روی وعده های غذایی و میان وعده هایی که حاوی مواد تازه و کامل هستند تمرکز کنید

✅مصرف كربوهيدرات بالايي داريد؛

🔹برای کاهش وزن در رژیم کتوژنیک و برای رسیدن به حالت کتوزیس بايد مصرف روزانه كربوهيدرات كل (كرب +فيبر)خود را به بيست گرم کاهش دهيد









مطالب مرتبط