رژیم غذایی کتوژنیک

ketogenic diet






نوشته شده توسط : کتو سلامت


در دسته مطالب : دسته‌بندی نشده


در تاریخ : 18 اسفند 1398


اتفاقات پس از چيت




هنگامی که شما وارد کتوز می شوید ، بدن شما برای تغییر انرژي هفته ها وقت صرف كرده است. بنابراین ، كليد نیست که بتوانید آن را روشن یا خاموش کنید.

بعد از چيت ورود به کتوز در ابتدا می تواند از 24 ساعت تا یک هفته طول بکشد. سازگاری کامل چربی ( با اقتباس با کتو) می تواند 3-6 هفته طول بکشد. با این حال ، با برنامه ریزی صحیح ، می توانید در همان دو یا سه روز به کتوز بازگردید ، یا یک تايم 24 تا 60 ساعته

و اما خبر بد اينكه وقتی وعده غذایی تقلب را می خورید ، ممکن است موارد زیر را تجربه کنید.

✅شماره 1: سطح قند خون بالا

ميتوان از پيامد هاي آن مقاومت به انسولين و حتي ابتلا به ديابت نوع دو اشاره كرد

✅شماره 2: میل شدید به شکر

مطالعات نشان می دهد مغز شما در مقايسه با کوکائین به قند (و سریعتر) معتاد می شود. مغز شما به دلیل انتخاب قند به شما پاداش می دهد ، سپس توانایی شما در تمرین خودکنترلی كاهش پيدا ميكند و در دام چيت هاي پي در پي مي افتيد

✅شماره 3: افت شديد قند

شما با خوردن یک دسر ، نان ، ساندویچ یا نوعی آبجو براحتي ميتوانيد قند خون خود را بالا ببريد
و از آنجا که حساسیت شما نسبت به شکر در طول رژیم کتو افزایش يافته است ، ممکن است این عوارض منفی را تجربه کنيد

سبکی
سرگیجه
خستگی
عدم تمرکز
عصبانیت و تحریک پذیری.

✅شماره 4: التهاب مزمن

التهاب در روده شما با غذاهایی که می خورید آغازميشود.
مواد غذایی و نوشیدنی هایی که باعث افزایش التهاب می شوند عبارتند از:

غذاهای فرآوری شده و بسته بندی شده پر از مواد تصفیه شده مانند شکر ، غلات (حتی غلات کامل) و مواد نگهدارنده مصنوعی ، طعم دهنده ها و رنگ ها
غذاهای پر گلیسمی مانند نان ، ماکارونی ، میوه و سبزیجات نشاسته ای
روغنهای گیاهی تصفیه شده مانند کلزا ، ذرت ، گلرنگ و سویا
افراط در قهوه ، آبجو و الکل

التهاب مزمن به تعدادی از بیماریهای خود ایمنی (جایی که سیستم ایمنی بدن به خود حمله می کند) مرتبط است ، از جمله کرون ، IBS (سندرم روده تحریک پذیر) و کولیت اولسراتیو

✅شماره 5: نفخ

اگر بعد از وعده تقلب احساس نفخ می کنید تعجب نکنید. از علائم خوردن کربوهیدرات ها می توان به سوزش سر دل ، یبوست ، گرفتگی ، گاز و نفخ و دفع بیش از حد آن اشاره کرد.

✅شماره 6: افت انرژی و گيجي

هنگامی که از کربوهیدرات به چربی و پس از آن بواسطه چيت (تقلب) به کربوهیدرات سوئيچ ميكنيد ، یک واکنش زنجیره ای گسترده در بدن ایجاد میشود از جمله:

گلیکوژن ، سپس کتون و سپس دوباره گلیکوژن سوزانده می شود
تغییر و متعادل کردن هورمونهای خاص
افزایش یا کاهش تولید آنزیم
اینها به نوبه خود ، می توانند باعث علائم بی حالی شوند ، از جمله عدم تمركز ، انرژی کم و عدم شفافیت ذهني

✅شماره 7: علائم آنفولانزای کتو

هنگامی که در ابتدا وارد کتوز می شوید ، ممکن است عوارض جانبی منفی ای را تجربه كنيد که معمولاً به آنفولانزای کتو شهرت دارد . “علائم هشدار دهنده عبارتند از درد معده، سبكي سر ، سرگیجه، تهوع، تحریک پذیری، یبوست، درد عضلانی، عدم تمرکز، هوس قند و تپش قلب
هرچه مدت طولانی تر از کتوز دور بمانید ، احتمال تشديد این علائم منفی هنگام بازگشت مجدد به آن هم بيشتر است









مطالب مرتبط